Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av JanEkstrand
Hej

Jag har en v70 2,5T AWD 1999.
Vad är normal motor temp tror min går lite kall. Nålen når bara upp till 5te strecket inkl det första stora. Vid minus 13grader.

Jan
av Kena
13 grader, härligt, vid den tempen smälter snön här i norr. Tempmätaren ska stå rakt åt höger, alltså kl. 3 svensk tid
av lasse102
Min tempgivarvisare började succesivt dala från att visa kl 3 (som den alltid gjort) till att ej nå upp till mer än halv fem (tog väl ca ett halvt år). Termostatbyte och vips kl tre igen! Tokenkelt att byta termostaten också :D , bra Volvo!
av JanEkstrand
lasse102 skrev:Min tempgivarvisare började succesivt dala från att visa kl 3 (som den alltid gjort) till att ej nå upp till mer än halv fem (tog väl ca ett halvt år). Termostatbyte och vips kl tre igen! Tokenkelt att byta termostaten också :D , bra Volvo!
Kan du föklara lite kort hur man byter den.

Jan
Användarvisningsbild
av Alfredo
Lossa den övre slangen samt slangen till expansionskärlet från termostathuset och ta bort de två bultarna som håller huset. Lyft upp huset och ta bort termostaten. Se till att packningen på nya termostaten sitter rätt. Fylla på med ett par dl kylarvätska
av JanEkstrand
Alfredo skrev:Lossa den övre slangen samt slangen till expansionskärlet från termostathuset och ta bort de två bultarna som håller huset. Lyft upp huset och ta bort termostaten. Se till att packningen på nya termostaten sitter rätt. Fylla på med ett par dl kylarvätska
Tack.
Stefans 968

Och nu är det limmat, jäklar va snabbt l[…]

OBD P0121

Ok, tack. Då vet jag var jag ska börja.

Volvo car UX

Fick min idag

Så, då vart bilen brukbar igen efter n[…]