Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av taxi
hej, fjärren upphörde att fungera! (tror jag). Öppnade med nyckel, larmet gick och tydligen har jag elektronisk startspärr! Inte ett ljud från startmotorn!
Står självklart i uppsala, 10 mil hemifrån, nån som vet hur jag ska bära mig åt för att komma hem?
Om nån vill ringa går det också bra, 0735-36 21 10
tack!
Senast redigerad av 1 taxi, redigerad totalt 0 gånger.
av Henke3
När du låser upp dörren med nyckel och larmet går så har du 30 sekunder på dig att slå på tändningen, då slås larmet av. Sen skall bilen starta utan problem. Brukar funka på min -97:a.
Användarvisningsbild
av taxi
Provade det, det var det som stod i instruktionsboken men det funkade inte..
Men jag tröttnade på att försöka få tag på nån på en söndag så jag röck larmrelät och satte i byglingen (ren tur att den var med i bilen) och det funkade! :D

Men nu antar jag att larmrelät liksom är låst? Eller går det att använda igen? Ska se om jag kan koda in en annan fjärr men då får ju inte larmet vara aktiverat. Moment 22?

Kan man "låsa upp" larmrelät?
av Henke3
Det går att låsa upp på en verkstads som har programmeringsboxen till ditt larm, troligtvis bara Volvo verkstäderna. Där kan de även köra en test på ditt relä för att kolla att det är felfritt samt koda in nycklarna så att du vet att de fungerar innan du monterar tillbaka.
Användarvisningsbild
av taxi
Tack för hjälpen! Ska först prova att köpa nytt batteri till fjärren och sätta i relät igen.
Nånting har ju strulat senaste månaderna, för jag har behövt koda tillbaka fjärren minst en gång i veckan :oops:
Låg ljusbild, halvljus

Nej, kom precis in efter att ha kikat i VIDA. &quo[…]

Nästa elbil från Volvo?

Sett ett par ställen som baserat på b[…]

Har kontaktat supporten om centerdisplayen, s&arin[…]

Utgångspunkten är att styrväxeln s[…]