Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av jjjj5
Min soppa pump är bytt i en likadan modell. Den gick ca 30 000 mil innan den packade i hop. i bagage luckan kommer man åt en kontakt som gå ned till soppa pumpen. (Den andra kontakten går till bensinmätaren) Enkel koll är att koppla en mätare till den kontakten å se om den får ström då tändningen slår på. om den inte får det, är det troligtvis reläet. Om strömmen når dit, är det mest troligt soppa pumpen. Jag nödlöste problemet genom att banka hårt med en mjuk klubba under täcklocket i bagagen, när en assistent vred på tändningen. Då hosta pumpen igång, men detta höll bara så jag kom hem. Byta pumpen är ganska enkelt, då den sitter lättillgängligt under ett skruvlock. Jag rekommenderar att köpa komplett enhet på volvo!
Användarvisningsbild
av Erico
Köpte bara pumpmotorn på Autoparts i Umeå när den la av på min 850 för en tredjedel av vad det kostar mot att handla allt komplett på volvo. Gick hur smidigt som helst för utom den stora PLASTMUTTERN som hela skiten är nerskruvat i tanken med. Men den är man tvungen att brottas med i alla fall.
Låg ljusbild, halvljus

Nej, kom precis in efter att ha kikat i VIDA. &quo[…]

Nästa elbil från Volvo?

Sett ett par ställen som baserat på b[…]

Har kontaktat supporten om centerdisplayen, s&arin[…]

Utgångspunkten är att styrväxeln s[…]