- tis 13 okt 2009, 19:26
Jag har problem med att min farthållare lägger av efter ett tag. Ibland kan jag köra flera mil utan att något händer och ibland händer det titt som tätt. Den stängs av abrupt och bilen rycker till ganska kraftigt. När det händer så går det inte att sätta på farthållaren igen förrän jag har stängt av motorn och därefter startat bilen igen. Jag har även lagt märke till att bilen går ryckigt och svarar lite konstigt på gasen när farthållaren stängt av sig - även detta upphör när man stänger av och startar bilen igen.
Någon som vet vad det kan vara? Jag har läst en del bland gamla inlägg men inte hittat något som stämmer med min bil... Om det kan vara till någon hjälp så tänds inte motorelektroniklampan i samband med farthållarfelet (läste någonstans att det kan hända i vissa fall).
Någon som vet vad det kan vara? Jag har läst en del bland gamla inlägg men inte hittat något som stämmer med min bil... Om det kan vara till någon hjälp så tänds inte motorelektroniklampan i samband med farthållarfelet (läste någonstans att det kan hända i vissa fall).