Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av *pettson*
catoo skrev:Hm, nej, det har inte testats varmt... Och testet är sannolikt det minst vetenskapligt säkra jag genomfört.... Blåste med kraft in luft, från mina lungor... och mig tillsynes eller höres; inget läckage... Jag har dock märkt att jag har isoleringsmaterial, undertygmattorna, som är mkt fuktiga. Får känslan av att bilen tar in vatten. Startade bilen för nå´n vecka sedan, och när fläkten drog igång härde jag ett ordentligt porlande höger fram. Tror detta kan bero på en igentäppt dräneringsslang, eftersom jag åtgärdade den efteråt. Men kan det då vara så att det genom luftintaget har sippra in vatten över en längre tid, vilket resulterat i en allmänt blöt bil?
Visst kan det vara så? Men du ska veta om du testar mera saker att dom ska HELST testas varmt och med mellan 0,2 0ch 0,4 bars tryck.
Användarvisningsbild
av B4B
catoo skrev: Startade bilen för nå´n vecka sedan, och när fläkten drog igång härde jag ett ordentligt porlande höger fram. Tror detta kan bero på en igentäppt dräneringsslang, eftersom jag åtgärdade den efteråt. Men kan det då vara så att det genom luftintaget har sippra in vatten över en längre tid, vilket resulterat i en allmänt blöt bil?
Om jag förstår dig rätt har du rengjort dräneringsslangen på höger sida. Varför när du ändå var i rengöringtagen inte ta den på vänster sida också? Den kleggar igen mycket lättare då den har fler böjar än den högra. Och skulle du få översväming i den finns ett antal ställen efter torpedväggen som vattnet letar sig in via. Kan även vara så att den inte sitter som den ska göra, saknar klammer t.ex.
av catoo
Får la ta mig an den vänstra dräneringen också... Hade tänkt slippa det, för den sitter verkligen illa till... Men men, med lite ansträngning ska det nog lösa sig!

Det var oljefällan som var igensatt. Bät[…]

Nu har vi grävt lite mer i kablarna, den grov[…]

Hej! Testade handbromsen idag och tycker att det &[…]

Det händer att kabelstammen som går til[…]