Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av todymob
jag har elm 327 som ska täcka typ alla märken men i bilen får jag bara fram live data typ hastighet luft temp mm inga felkoder o den säger service lampan e släckt men service lyser och abs systemet felar o lyser.. jag har provat massa program med samma resultat men vol fcr vill inte fungera å jag vet inte vad felet e... snälla nån som kan komma med förslag eller bor nära uddevalla???
Användarvisningsbild
av Claes74
todymob skrev:jag har elm 327 som ska täcka typ alla märken men i bilen får jag bara fram live data typ hastighet luft temp mm inga felkoder o den säger service lampan e släckt men service lyser och abs systemet felar o lyser.. jag har provat massa program med samma resultat men vol fcr vill inte fungera å jag vet inte vad felet e... snälla nån som kan komma med förslag eller bor nära uddevalla???
årsmodellen på bilen är av vikt??
Användarvisningsbild
av Claes74
vol-fcr fungerar bara upp till 98, anter att du har en sådan eftersom service lampan släcks med trippmätarknappen på nyare modeller.
att vol-fcr inte fungerar tror jag har en enkel förklaring, det fungerar bara på porten com1.
när du installerar kabeldrivrutiner och program så väljer datorn själv en lämplig port, tex com5.
du måste då gå in i enhetshanteraren i datorn och byta namnet på porten till com1 annars kommer programmet inte fungera.
observera att du måste ha kabeln ikopplad i datorn medans du gör detta annars syns inte porten i enhetshanteraren.
happy hunting :wink:
av todymob
ja volvon e en tidig 98 och com 1 porten är aktiverad sen länge... men vol-fcr säger att det inte e nån kontakt med systemet trots att dom andra programmen kommer in i bilen men bara i live data läge

Om du behöver uppdatera mjukvara vet jag inte[…]

Hej! Hur har det gått för dig? Lös[…]

På min 2012 volvo v70 1.6 D4162T har jag kon[…]

På min 2012 volvo v70 1.6 D4162T har jag kon[…]