- mån 21 apr 2008, 00:39
#187913
Nu är ju inte fördelarlock sådär intressant på just den här bilen vi pratar om. Men för andra är det viktigt att tänka på att det ingår ALDRIG att byta rotor och fördelarlock på din 850 eller 70 serie. Det görs först om det misständer. Ibland tycker bilägaren att det är dyrt med nya stift och annat o då blir det lätt eftersatt underhåll som kostar bensin.. MYCKET bensin.
Treklo stift i sej i en motor som inte är konstruerad för det det är rent teoretiskt en bensinbov faktiskt. Iallafall sålänge bilen är lambdastyrd, OM förbränningen är bättre med treklo stift så minskar restsyret i avgaserna. Minskar restsyret så måste bilen feta på med bränsle, sen är frågan får du ökad effekt ihop med den ökade förbrukningen eller är det försumbart? Bilderna nedan är ifrån en kundbil med små *misständningar* och en något förhöjd bränsleförbrukning.. Att hålla rent och snyggt i fördelarlock och att byta stift i tid gör underverk.. Notera gnistgapet på stiftet..




Treklo stift i sej i en motor som inte är konstruerad för det det är rent teoretiskt en bensinbov faktiskt. Iallafall sålänge bilen är lambdastyrd, OM förbränningen är bättre med treklo stift så minskar restsyret i avgaserna. Minskar restsyret så måste bilen feta på med bränsle, sen är frågan får du ökad effekt ihop med den ökade förbrukningen eller är det försumbart? Bilderna nedan är ifrån en kundbil med små *misständningar* och en något förhöjd bränsleförbrukning.. Att hålla rent och snyggt i fördelarlock och att byta stift i tid gör underverk.. Notera gnistgapet på stiftet..




Senast redigerad av 1 *pettson*, redigerad totalt 0 gånger.