Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av 740wennberg
Tjenare, jag har varit ute och kört med min guling ett tag nu och motorelektroniklampan har tänts typ 1 sekund sen slocknat lite till och från, så jag var tvungen att kolla felkoder i bilen och kom över dessa.

A2
1-1-1

A3
3-1-2 H Framhjulsgivare - bruten krats etter kortslutning
4-4-4 Ingen ström till hydraulmodulatorns ventilen
1-4-2 Defekt bromsljuskontakt, bruten krets efter kortslutning
1-4-4 Överhettade bromsskivor (endast bilar med TRACS)
------------------------------------------------
3-1-2 Hjälp?
4-4-4 aldrig varit med om, vad är detta?
1-4-2 skit i det
1-4-4 samma där.

A7
1-2-2 Motortemperaturgivarens period för lång
1-3-2 Varvtalsgivarens signal saknas

hmm, angående A7, varvräknaren fungerar som den ska men varför säger den då detta? och vad betyder A7-1-2-2?

nu frågan, varför lyser motorelektroniklampan?
Användarvisningsbild
av Claes74
Mitt tips är att nollställa alla koderna och sedan vänta några dagar och läsa av dem igen. Ibland loggas felkoder för att det bara råkar vara tillfälligt dålig kontakt i någon krets.
Läs av igen om några dagar och kolla upp de som du får då, förhoppningsvis färre.
av 740wennberg
Claes74 skrev:Mitt tips är att nollställa alla koderna och sedan vänta några dagar och läsa av dem igen. Ibland loggas felkoder för att det bara råkar vara tillfälligt dålig kontakt i någon krets.
Läs av igen om några dagar och kolla upp de som du får då, förhoppningsvis färre.
tack, hur nollställde man dom? jag vet bara hur man kollar dom hehe.
Användarvisningsbild
av Sparkz
När du sätter på tändningen sätts 132 Varvtalssignal i instrumentet. Det har ju inte fått nån signal eftersom motorn står still. Läs felkoder med motorn igång så ska du se att den är borta.

Hej! Yttre damask på drivknut bak är sk[…]

Tack skall ni ha, Slog in följande exempel p&[…]

Tack för tips. Det blev vanlig bränslesl[…]

99% att det är batteriet.