Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Apuman
Tjenare på er.

Håller som bäst på att leta efter en V70 97-99 (SE,GLT eller T). Det verkar som att nästan alla bilar står stilla på Blocket och många droppar priserna efter ett tag. :shock:

Detta gör det ju svårt att hitta "rätt prisläge" som köpare.. Slår man till direkt kanske man betalar 5-8 tusen för mycket på en summa på 45-55 tusen. Det är ganska många procent det. :???:

Vad tror ni - har nya V70:s entré påverkat så snabbt? Är det någon mer som har märkt av det eller är det bara vintertiden som stoppar upp handeln?

Skulle vara intressant med lite tankar...
Användarvisningsbild
av freak1
Tror det står stilla i Dec månad, så mycket annat som ska köpas och göras att det inte finns tid eller pengar till bilaffärer.
av DrEvilBoy
Det är nog som freak1 säger.... det är december.... stress och mycket pengar spenderas på andra saker....

Om man har pengar så är det kanske den bästa tiden att leta efter bil då en del kanske till varje pris vill få lös lite pengar..... och som du säger så droppar priser på bilarna nu när de är lite svårsålda....

Titta gärna efter en turbo version.... jag provade 170 hästarn.... tyckte den var lite seg.... har köpt mig en 2.5t AWD med 193hk.... vilken skillnad.
av Apuman
Tja tja.
Kanske det är så... inte helt omöjligt!
Titta gärna efter en turbo version.... jag provade 170 hästarn.... tyckte den var lite seg.... har köpt mig en 2.5t AWD med 193hk.... vilken skillnad.
Jag provkörde en V70 2.5 140Hk 97:a. Tyckte den var lite seg faktiskt men välskött så kanske värd att slå till på ändå. Letar efter ett välskött fordon att transportera mig och familjen i - speed får vänta tills barnet är äldre! :)

Pratade med en polare till mig som har stor erfarenhet av Volvobilar. Han sa att den gamla 10-ventilaren är jävligt pålitlig så det ska inte vara några problem. Men visst... 20v och turbo e ju inte fel.

DrEvilBoy, hur mycket hade en gått? Märkt några konstigheter med viksosen?
av DrEvilBoy
Nja.... bilen var precis inkörd... har gått nästan 24 000 mil :lol:

Jag köpte bilen på Rejmes (Volvo) för att då känner jag mig lite säkrare om något skulle strula första månaden.
AWD är ju dyrt om det strular men antar att det strular mest för dem som utnyttjar fyrhjulsdriften ofta samt kör med däck som är ojämt slitna (enligt nissarna jag har pratat med så får det max skilja 1-2mm fram och bak... annars tar fyrhjuls prylarna stryk).

Jag köpte bilen endast för barnens skull. nu åker de i alla fall säkrare än vad de gjorde förut.

Bilen var import 2002 från tyskland... endast 1 ägare i sverige tills förra veckan. All utrustning utom elstolar och baksätevärmare och jag gav 57 000. Hade säkert kunna köpt den för runt 48 000 privat men man kan bli rejält blåst vid sådana affärer.

Och sedan så har jag bara lättryckturbo..... åhh vad jag älskar den

Lät batteriet ladda längre och hoppade i[…]

Polestar 5

Ser riktigt bra ut, sen är frågan om &q[…]

Du kan behöva nollställa dator minnet i […]

Kamremmen är "inget problem" (ä[…]