Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av CAVT
#1508287
Hej!

När jag korsar de räfflade mittlinjerna vid omkörning, så fortsätter bilen skaka på samma sätt några sekunder efter. Kan detta bero på dåliga bussningar eller något annat? Bilen hoppar eller gungar inte som dåliga dämpare, utan skakar på samma sätt som om man kör på dem.

Mvh Cavt
av CAVT
#1509059
Jag har även typ samma problem vid inbromsning. Bilen går helt vibrationsfritt, men när man bromsar lite lätt vibrerar bilen och när man släpper bromsen fortsätter bilen vibrera några sekunder efter. Detta händer bara ibland dock, tror det är på grövre asfalt, för ibland går bromsningen hur lent som helst. Precis som något sätts i rörelse i upphängningen.. eller kan det vara mina lågprisdäck?

Mvh Cavt
av Erik Å
#1509091
CAVT skrev: ons 17 aug 2022, 20:04 .. men när man bromsar lite lätt vibrerar bilen och när man släpper bromsen fortsätter bilen vibrera några sekunder efter. ..
Är du säker på att du inte har fått rostfläckar på skivornas insidor? Det är liksom lite svårt att se utifrån..
av CAVT
#1509328
Nu blir detta kanske lite utanför rubriken, men jag har märkt att det vibrerar ingenting alls om jag lägger automaten i neutral och bromsar. Så misstänker nu att det är motorn eller växellådan som ger ifrån sig vibrationerna, motorbromsen eller något. Vid all annan körning går motorn lent.

Mvh Cavt

@Albireo , På -05:a måste man vä[…]

Strålkastarglas (plast) fix

Hur har det gått?

Framhjulslager V50

Ford Focus / Volvo C30/s40/V50 (och C70?) är […]

Har ett dimljus som är ngt för högt[…]