Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av abel1
#1466148
Nu ä lådan nere 😁😁😁
Men är väll inte lättare att få dit den igen misstänker jag....? Är de nått man bör tänka på när man ska sätta tillbaka den?
av abel1
#1467898
Nu är nya lådan uppe ! Och satt ihop allt igen. Men har blivit nått mysko med kopplingspedalen..... trampar jag ner den så åker den inte upp igen. Men drar jag upp den med handen o trampar ner den igen så funkar den som vanligt....men samma visa efter ett tag igen....vad kan ha blivit fel?
av abel1
#1467921
Slavcylindern om det är den som sitter brevid startmotorn så är de samma som satt innan växellådsbytet. Men gjorde ju en sak som kanske inte va så bra....glömde ju att lossa drivaxelmuttern (den stora) på ena sidan och för att låsa navet så jag kunde lossa den fick frun trampa på bromsen och då gick de fint men fick då se att staven ramlat ur slavcylindern som hängde lös och de var lite vätska på marken...visste ju inte att den drevs av broms vätskan. Kan den ha blivit förstörd? Ser ju ut att fungera i alla fall....

Mvh Anders
av Erik Å
#1467934
Kopplingen tar vätska uppe i bakre hörnet på bromsvätskebehållaren, är inte vätskenivån nära max så sugs det in luft till kopplingen när man försöker lufta. Speciellt illa blir det om bilen står parkerad så den lutar lite framåt.. Prova toppa upp bromsvätskebehållaren till max innan du luftar kopplingen.
Är det luft i slavcylindern så fastnar pedalen nere vid golvet, det är fjädrarna vid tryckplattan som ska trycka tillbaka pedalen via hydraultrycket, första biten i alla fall. Sen tar fjädern vid pedalstället över. Så funkar det i alla fall på de nyare versionerna med inbyggd slavcylinder.
Weber 32dir på en b20

Har du en B20B ska det sitta dubbla SU, annars &au[…]

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]

Kan det vara fel på vevaxelgivaren? Lå[…]

Först måste du ta bort den beiga plaste[…]