Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Uninium
Hör ett tickande från min motor,trodde först att det var ventilerna men efter att ha satt örat ovanpå aluminiumplåten ovanför insugsröret så tycker jag att det är därifrån ljudet är mest,eller sitter det nått annat där som kan ticka?
Användarvisningsbild
av ketto
de tickar från spridarna och de är normalt
av Uninium
Ok då får man leva med ljudet..
Användarvisningsbild
av lp1965
:D samma på min..man får leva med det då...bra forum detta :D
av Fisketorp
Har också det där ***** tickandet, hade det även på galanten. fast där blev det riktigt högt mot slutet.

så hur högt ska det ticka? fattat det som att det sak/kan vara högre när bilen stått ett tag och oljan har sjunkit lite.

sedan om man har täta kanaler så tickar det lite extra för att smörjningen är dålig vilket heller inte ska vara farligt?

Men ska normaltikande ljud höras ifrån kupe vid stillastående?

//Martin
Användarvisningsbild
av Lilja
Fisketorp skrev:Har också det där ***** tickandet, hade det även på galanten. fast där blev det riktigt högt mot slutet.

så hur högt ska det ticka? fattat det som att det sak/kan vara högre när bilen stått ett tag och oljan har sjunkit lite.

sedan om man har täta kanaler så tickar det lite extra för att smörjningen är dålig vilket heller inte ska vara farligt?

Men ska normaltikande ljud höras ifrån kupe vid stillastående?

//Martin
Tycker mig höra ett tickande när man lyfter huven och har motorn igång, men det ska ju inte ticka så man hör det när motorn är stängd :P

Om jag inte är helt fel på det har galanten hydrauliska lyftare? Det kan "ticka" om en lyftare börjar bli kass. Har jag iallafall märkt på en polares Galant.
av *pettson*
man får skilja på om ljudet är från dom elektroniska spridarna eller om det är ifrån tryckarna..
Om det tickar om spridarna är det normalt dom jobbar ju med on/off alltså ett klick i varje läge..
Tryckarna ska klicka tills dom blåst upp sej och förhoppningsvis vara tysta sedan. Om det är tyst när man varvar upp men inte annars skulle jag nog dra öronen åt mej och kontrollera oljetrycket på tomgång..

Nej precis märkte det. Nu är den bytt oc[…]

Xc70 aut Vxlåda awd d4 2016

Långskott Prova att slå ac’n , o[…]

V50 T5 oljeförbrukning

Först o främst den kräver inte a5/[…]

Jaha men om man tar bort bara laddaren, kommer d[…]