Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Blitz
Hejsan.

Detta är mitt fursta inlägg men jag tänkte efter som alla värckar vara så vänliga här så finns det alltid någon jag kan få hjälp av.

Jag har en Volvo 850 92:a som jag har problem med på förarsidan. problemet är att den dörren går ej att låsa ordetligt. När man låser den innifrån så kan man uppna den utifrån bara genom att ta i hntaget. och utifrån kan jag ej låsa med nyckeln men om jag lå¨ser innefrån så funkar c-låset ibland och ibland inte. har kollat alla säkringar oh reläer. har även under sökt om det kan vara ev. kabelbrott men det va det ej. någon som kan veta vad felet är??????
Användarvisningsbild
av Cerwin
Hade samma problem på min 855-96
Innanför dörrsidan på förardörren sitter en metall mekanism vet ej namnet den fick dom byta och då fungerade låset sen.
Du ser vad jag menar om du lyfter ned dörrsidan. Delen har ett namn men det har jag tyvärr glömt..
Användarvisningsbild
av apersson850
Det är kanske arrangemanget med mikrobrytare du menar?
Användarvisningsbild
av Cerwin
Problemet jag hade var att jag inte kunde låsa med nyckel på förarsidan, bagage och passagerare inga problem låste samtliga dörrar då.

När jag kollade upp felet sa dom på verkstaden ett namn på en del i dörren (minns ej namnet) men det var nåt slags metall arm kostade ca 700:- på skroten.
Har du kollat med volvo?
Tydligen ett ganska vanligt fel på 850.
av Blitz
Ne har inte gort ska kolla upp det tackar för tipsen.
Lambdalampan lyser

Bilen går fett av i nuläget okänd […]

Jag blev utsatt för samma fenomen idag 22/7 2[…]

Volvo 850 Efter kopplingsbytet hängdes trof&[…]

Bränslekrux...

Jo det är det jag menar, den som sitter p&ari[…]