Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Hilmer
#1045566
Tackar!
Men, hur vet man vilka nummer stiften har? Har ni nån bild kanske?

Jag kopplade in mitt x70 hus nu och slagit på/av tändningen ett antal gånger och även startat bilen utan att någon felkod kommit, så frågan är när den sätter denna felkod som brukar komma!?

Edit: Hittade siffrorna nu, fan va smått det va!

Edit 2: Nu har jag löst det! :)
Det räckte med att koppla plus på B5 för att få SRS-lampan att lysa (och slockna) som det är tänkt!
Användarvisningsbild
av Lucif3r
#1045581
Hilmer skrev:Edit 2: Nu har jag löst det! :)
Det räckte med att koppla plus på B5 för att få SRS-lampan att lysa (och slockna) som det är tänkt!
Jaha se där ja. Det var ju det jag sa på sida 1 i denna tråd :P Det är den enda skillnaden som finns på kablaget mellan 850 och x70. Skumt att det inte hjälpte för den andra nissen när det funkade fint för dig... Han måste ha kopplat något fel iaf då?
Användarvisningsbild
av Hilmer
#1045582
Lucif3r skrev:
Hilmer skrev:Edit 2: Nu har jag löst det! :)
Det räckte med att koppla plus på B5 för att få SRS-lampan att lysa (och slockna) som det är tänkt!
Jaha se där ja. Det var ju det jag sa på sida 1 i denna tråd :P Det är den enda skillnaden som finns på kablaget mellan 850 och x70. Skumt att det inte hjälpte för den andra nissen när det funkade fint för dig... Han måste ha kopplat något fel iaf då?
Ja något måste blivit tokigt där, för det kan ju inte skilja bilarna emellan!
Lusläste elscheman och kom fram till samma sak som dig med B5 och därför måste man ju bara prova, och denna gången gick det vägen! :)
#1045596
Gött att det funka :D

Men vart kommer strömmen från då till SRS-lampan på 850? Vet inte om det är samma på 850 som det är på x70 att SRS-lampan tänder sig när man vrider till läge ett (radioläget) kan ju kanske vara därför som att det är en extra kabel till x70 mätarhusen.
Användarvisningsbild
av Hilmer
#1045607
DayDreamer skrev:Gött att det funka :D

Men vart kommer strömmen från då till SRS-lampan på 850? Vet inte om det är samma på 850 som det är på x70 att SRS-lampan tänder sig när man vrider till läge ett (radioläget) kan ju kanske vara därför som att det är en extra kabel till x70 mätarhusen.
På 850 tänds airbag-lampan ihop med resten av lamporna dvs i läge 2, så troligen tar den ju ström ihop med något annat!
Jag har stoppat undan böckerna igen så det får vi forska i vid ett annat tillfälle!

Där är ju fler skillnader förresten! Med 850 huset så tänds inte belysningen i huset förrän man drar på halvljus och läge 2 på nyckeln, men på x70 tänds ljuset redan i radioläget ifall man har parkeringsljus på.
Användarvisningsbild
av DayDreamer
#1045641
Hilmer skrev:
DayDreamer skrev:Gött att det funka :D

Men vart kommer strömmen från då till SRS-lampan på 850? Vet inte om det är samma på 850 som det är på x70 att SRS-lampan tänder sig när man vrider till läge ett (radioläget) kan ju kanske vara därför som att det är en extra kabel till x70 mätarhusen.
På 850 tänds airbag-lampan ihop med resten av lamporna dvs i läge 2, så troligen tar den ju ström ihop med något annat!
Jag har stoppat undan böckerna igen så det får vi forska i vid ett annat tillfälle!

Där är ju fler skillnader förresten! Med 850 huset så tänds inte belysningen i huset förrän man drar på halvljus och läge 2 på nyckeln, men på x70 tänds ljuset redan i radioläget ifall man har parkeringsljus på.
Ok det var det jag misstänkte eftersom kabeln kommer direkt från tändningslåset på x70.

Jaha jag viste inte att det även skilde så på belysningen :)
Användarvisningsbild
av Hilmer
#1045765
DayDreamer skrev:
Hilmer skrev:
DayDreamer skrev:Gött att det funka :D

Men vart kommer strömmen från då till SRS-lampan på 850? Vet inte om det är samma på 850 som det är på x70 att SRS-lampan tänder sig när man vrider till läge ett (radioläget) kan ju kanske vara därför som att det är en extra kabel till x70 mätarhusen.
På 850 tänds airbag-lampan ihop med resten av lamporna dvs i läge 2, så troligen tar den ju ström ihop med något annat!
Jag har stoppat undan böckerna igen så det får vi forska i vid ett annat tillfälle!

Där är ju fler skillnader förresten! Med 850 huset så tänds inte belysningen i huset förrän man drar på halvljus och läge 2 på nyckeln, men på x70 tänds ljuset redan i radioläget ifall man har parkeringsljus på.
Ok det var det jag misstänkte eftersom kabeln kommer direkt från tändningslåset på x70.

Jaha jag viste inte att det även skilde så på belysningen :)
Jag vet inte ifall det normalt är så, men det är så på min nu i alla fall att ljuset i huset lyser redan i läge 1 om man samtidigt har p-ljuset igång.

En annan lite märklig sak när jag kollade felkoderna, får felkod: "IMM-221/234 No Response from Key Transponder" vilket skulle tyda på att den dels inte skulle startat och dels att nycklarna är defekta.
Men min (-96a) är ju inte utrustad med immo, ändå sätter den felkod!?
Jag är tredje ägaren och har alla tre nycklarna.
installera dragkrok

De delar som du behöver för att montera […]

Kan inte låsa upp dragkroken

Tack för den. Jag hade fel -- det går a[…]

Läste ett test at Zeekr 7X i Teknikens vä[…]

Jag har SIM-kort i bilen mest för att då[…]