Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av WhySoSerious
#739014
Hallå volvoentusiaster!

Var och köpte mig en Volvo 965 -95a i söndags, Men föregående ägaren hade tappat bord alla nycklar (påstod han iaf) Så han hade vart och köpt EN ny nyckel som inte passar i förardörren, den passar i tändningen och passagerardörren.
Men som jag förstår det så ska det även finnas fjärrlås på bilen och då gör det inget för mig om den nyckeln inte passar i förardörren om man kan få det att funka. Så frågan är var får jag tag på en dosa till fjärrlåset och går det att para ihop själv eller måste jag lämna in de till volvo?

Tack på förhand MVH Victor
Användarvisningsbild
av SA4AQS
#739018
Hej och välkommen till jagrullar!

Vanligast är att Vga2 är monterat då bör du ha en glaskross sensor vid vänster A-stolpe det är bara och köpa nya fjärrkontroller antingen dyra från Volvo eller lite billigare från cargard och dessa programmerar du in själv.

För att komma in i programmeringsläge.
Sätt dig i bilen stäng alla dörrar, motorhuv och bagagelucka.
Sen så vrider du tändningen till läge II, på och av 5 ggr och stannar på slutligen på "på" då ska lysdioden blinka snabbt och då ska man trycka in knappen på fjärrkontrollerna som ska programmeras man har ca 10 sekunder på sig att programmera fjärrkontrollen innan den går ur programmeringsläget.
När man tryckt på knappen på fjärrkontrollen och larm enheten registrerat den så lyser lysdioden med fast sken ca en sekund och sedan börjar den blinka igen, har du fler kontroller upprepa då.
Annars stäng av tändningen och prova så att det fungerar.
av WhySoSerious
#739234
Jag kunde inte hitta nån glassklossar sensor, hittade bara en liten diod vid passagerarsidan i högtalargallret på instrumentpanelen. testade även vrida av och på 5 gånger men den ville inte börja lysa. Förhoppningsvis har lokala skroten nycklarna kvar till de 3st 960 som står där så kan ta nån av de och isåfall programmera in rätt.
Användarvisningsbild
av frasse4
#739272
Dioden i högtalargallret på passagerarsidan är solsensorn till ECC och har således inget med larmet att göra. Bäst att efterforska lite mer i om du har fjärrstyrningen innan du köper fel fjärr...

/Johan
av WhySoSerious
#740447
frasse4 skrev:Dioden i högtalargallret på passagerarsidan är solsensorn till ECC och har således inget med larmet att göra. Bäst att efterforska lite mer i om du har fjärrstyrningen innan du köper fel fjärr...

/Johan
Hmm okey, nu blir jag ju själv lite osäker på om det verkligen finns.. hur tar jag reda på det på lättaste sätt? :)

MVH Victor
av WhySoSerious
#753176
SA4AQS skrev:Ta bort panelen under ratten och kolla om larm relät sitter där nere i mittkonsollen.

Sry för sjukt segt svar..

Kollade där du sa och hittade denna: Bild
av WhySoSerious
#754901
SA4AQS skrev:Det är inget jag kännerigen men om du fortsätter ner till höger på bilden så att du kommer bakom askkoppen ungefär där sitter larmrelät original.

där reläna sitter på 740 eller? annars sitter ju reläena i motorutrymmet. men kollar lite till och ser om jag hittar nått. :)
Användarvisningsbild
av MartinS
#1575799
Gammal tråd, men är den här dosan VGAII eller vad är det för fjärrkontroll? Har fjärrstyrt c-lås, men inget larm på min S90-98.

Har tre fjärrar, men bara en som låser upp/låser. Skulle vilja försöka få igång de andra också.
Fjärr.jpg
Fjärr.jpg (77.38 KiB) Visad 322 gånger

Går ju att byta bara själva gummit med […]

Nytt avgasrör B234F

Besiktigat 745-an idag. Blankt papper (så kl[…]

Tack! :-) Nej det är jäkligt dål[…]

Både och iofs, men i det här fallet &a[…]