Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av bizon
Hej! När jag satte på vinterdäcken idag upptäckte jag att ett av mina sommardäck, som jag kört 2 säsonger med, såg ut så här:

Bild

Frågan är; vad i hela världen kan ha orsakat det här??

Däcket är jättefint i övrigt, kan jag köra omkring med det så här? Har ju uppenbarligen gjort det, ingen aning om hur länge... en stor gummibit är helt bortsliten, nätet under är blottat... och om jag ska köpa nytt, var köper man ETT däck?
av zillen
Vad är det för märke på däcket? Hur gammalt? Farsan hade nya michelin däck som flög i bitar på e6:an! Mina nokian däck höll inte ens ner till 6 mm! Kinaskiten håller åtminstone ihop!
av bizon
zillen skrev:Vad är det för märke på däcket? Hur gammalt? Farsan hade nya michelin däck som flög i bitar på e6:an! Mina nokian däck höll inte ens ner till 6 mm! Kinaskiten håller åtminstone ihop!
Continental någonting. Köpte dem nya för 1,5 år sen...
Användarvisningsbild
av StringerBell
Du måste köpa nytt däck om det gått ända ned till stommen så väven blottas. Sätt det nya däcket bak om du har framhjulsdrift. Då gör det inte så mycket att omkretsen blir lite större på det nya däcket eftersom det inte är drivande hjul. Du verkar dessutom ha mycket mönster kvar, så det blir nog inga problem.
av zillen
Reklamera däcket där du köpte det alternativt ta kontakt med continental och begär två nya däck! Inte för myclet begärt i min mening mot dålig reklam! Mät mönsterdjup innan så du har något att komma med..

Hej! Då var det min tur. Höger positio[…]

Blir väl en till SAAB så småningo[…]

Att ersätta bensinen som säljs i Sverig[…]

emblemwraps -crome delete

Ja, dubbeltejp. Köpte nog från annat st[…]