Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av VolvoTony
Hej
Jag har införskaffat en 91:ans 945:a igår. Är nöjd med den, nästan ingen rost och det lilla som finns är mestadels ytrost, förutom vid höger baklampa vid bagagluckans insida.. MEN det är inte det jag har fundering över...

Det är säkert redan någon som skrivit om detta, men jag är ny på detta forum och ber då om ursäkt...

Jag får inte mitt signalhorn att fungera...Händer inget när jag trycker... Den är bes i mars i år UA... så det är konstigt..
Jag har inte hunnit kollat själv mer än säk 15 som ska vara dit och den är då hel och fin...

Någon som har någon idé om vad det kan vara?

Tacksam för svar...

VolvoTony
av sicnarf
Det kan vara ärjat i kontakterna till tutan.Se om du kan göra rent där och spruta in massor med olja i och runt tutan.Jag gjorde så och fick min att fungera mycket bättre.Tutan sitter under främre kofångaren om du undrar.
Användarvisningsbild
av emwtur
Tutan sitter i sprutet framför vänster framhjul och tar mycket stryk under vintrarna.
Jag bytte mina till billiga från Biltema - dom håller mindre än två år ( andra paret har pajjat nu )
- skall flytta fram tutorna till bakom grillen när jag byter nästa gång !
Användarvisningsbild
av lennarte
sicnarf skrev:Det kan vara ärjat i kontakterna till tutan.Se om du kan göra rent där och spruta in massor med olja i och runt tutan.Jag gjorde så och fick min att fungera mycket bättre.Tutan sitter under främre kofångaren om du undrar.
På min (740 GLT 16V)Fungerade inte hornen (nya från Biltema). Felet var ”dålig kontakt” i ratten. Satte då ett "vanligt" extraljusrelä mellan hornen och ratten. Kopplat så att du "jordar jordsidan" genom reläet. Så behöver bara reläets manöverström "gå hela vägen" upp till ratten och hornen jordas direkt i innerskärmen. Meningen är att minska strömmen genom ratten (mer ström=mer spänningsfall). Kablarna finns i ”den tjocka” kabelhärvan ovanför luftfiltret i fronten bakom vänster strålkastare. Har fungerat ”kanon” för mig i fyra år nu.

Mvh
Lennart
av VolvoTony
Hej hej
Kollade under idag och inköp av ny tuta är aktuellt, den är jätterostig, de två kablarna som har kabelskor, har ärgat sönder i skorna... Det lilla jag lyckades få den att låta så lät den som en hes anka... Nej, ny tuta, ny placering och göra om kablarna blir nog det bästa...
av Tobbe740
sicnarf skrev:Det kan vara ärjat i kontakterna till tutan.Se om du kan göra rent där och spruta in massor med olja i och runt tutan.Jag gjorde så och fick min att fungera mycket bättre.Tutan sitter under främre kofångaren om du undrar.
Jag dränkte min i 5-56 i april och fick den fungera bättre. Det konstiga är att när den inte funkar kan man hålla inne tutan på ratten i säg 10 sekunder så funkar den därefter ett antal dagar. Någon som har idé om vad detta beror på?

Mvh Tobbe
Kopplingen tar högt upp.

Normalt ska det vara ett "spel" I pedale[…]

Dålig broms

Dålig huvudcylinder som läcker internt […]

Enkel sökning på "nätet"[…]

Givetvis är det bärgarens uppgift att f&[…]