Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av girl79
Hej!!

Har skrivit här förr

Har ju haft problem med mitt vänster bromsljus bak förr, löst de genom att dra ström från höger bakljus då funkade de bra länge.

Var å besiktade då visade det sig att jag hade jordfel,
stopplykta,positionslykta,körriktningsvisare bak vänster funktion felaktig vid samtidig användning.

Då ja bara blinkar åt vänster funka den bra, men då vi bromsar å blinkar så är de disco där bak.

Har sett att de sitter en jordkabel under där reservhjulet ligger. kabelskon är rostig å skruven oxå, har den nåt med bakljusen å göra?

Har kopplat så de går direkt ström från höger till vänster bakljus men då lyser trasig glödlampa i panelen ja blir galen på detta fel

Kan nån hjälpa mig??
Användarvisningsbild
av dalle76
börja med att fixa den rostiga jordpunkten jordfel kan ställa till dom mesta konstiga problem.alternativ nr2.om du har dragkrok kolla hur el kontakten ser ut .
av girl79
Oki dem har faktiskt tjuvat strömen från dragkroken men stöm finns så det blir
väl leta alla rostiga jordpunkter då.
Användarvisningsbild
av sidhabo
Vet inte exakt hur det är på din bil. Men hittar du en kontakt så du kan koppla bort dragkroken så är det en bra åtgärd.
Trassel i dragkroken är inte ovanligt för ditt problem.
av girl79
Om man kopplar bort kontakten till dragkroken,alltså elen är de svårt vilka kablar ska man ta??
Ska ju in på återbes snart
Användarvisningsbild
av sidhabo
girl79 skrev:Om man kopplar bort kontakten till dragkroken,alltså elen är de svårt vilka kablar ska man ta??
Ska ju in på återbes snart
papper och penna Märk upp kablarna med lappar om de har samma färg
Eller om det finns ett kontaktstycke längre in i bilen som du kan dela på
av girl79
Har kopplat bort vita jordkabeln till dragkrokskontakten,
Ingen skillnad alls jordade även om för de var sönder rostat där.

Såhär är det;Då ja bara bromsar utan å blinka så funkar de bra å samma då ja bara blinkar,
Men då ja både bromsar å blinkar samtidigt de är då de blir disco där bak alla lampor blinkar då.

Går bet på detta nu då de inte är släpvagnskontakten

Läs också kommentaren till artikeln, h&[…]

Slangar v70

Fel av mig, evap purge valve sitter bredvid batter[…]

Dålig broms

I höstas köpte jag en huvudbromcylinder […]

Kopplingen tar högt upp.

Jag har läst på litegrann. Om man har e[…]