Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av CitoX
Hej!

jag har en 740-88a med start problem. bilen har betett sig underligt i ett par dagar den har oförklarligt bara lagt av när man kört och nu efter tredje gången den lagt av så vägrar den att starta. det finns gnista och den startar med start gas bränsle kommer fram till spridarna men inte längre än så. skulle de kunna vara data boxen det är fel på eller vad kan det vara // tack på för hand mvh johan
Senast redigerad av 1 CitoX, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av gnestakalle
Byt ut eller löd om bränslereläet, det brukar vara ett vanligt fel. Hur mycket bränsle har du tanken, om du har nära kvarts tank eller mindre kan också detta problem uppstå. Kan även vara Att bränslepumparna inte funkar alls, det kanske börjat med att tankpumpen gett upp och det kan man köra länge med utan att märka något förrän du börjar närma dig kvarts tank. Om sen även tryckpumpen ger upp så går inte bilen alls.

Mvh GK
av CitoX
jag har bytt bränslerelät och tändmodulen jag har även bytt tändspole och luftmassomätaren jag har även bytt databoxen... pumparna är nästan nya och har kollat så att de fungerar och de gör dom.. jag fick start på bilen igår och trodde jag hade jord fel så ja fixade alla jord punkter på bilen och körde igår kväll men sen i morse så vägrade den att starta igen... jag kan verkligen inte förstå vad som är fel
av CitoX
jag kan kolla den men jag har hittat lite andra fel oxå och det är att bränslerelät slår inte till och det gör inte heller insprutar relät så jag bytte rosen men de hjälpte inte så jag ska kolla säkrings dosan kan de finnas nått annat som gör att de kan före komma detta felet
Enpelarlyft på okq8

Har sett att dom har tagit bort många av dom[…]

Värde på på min V60

Tack. Då satsar jag på att sälja.

Med det jag skriver ’’felaktig tvä[…]

Bensinpriser v2

40-50 kr Då kommer vi nog få se stora […]