Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av igelkottar
#518109
Är det inte så att om hallgivaren är dålig så stängs bränslepumparna av och därmed även spridarna?
Sedan har jag för mig att vid en olycka så stängs även pumparna av för att förhindra brand, men minns
inte riktigt vad det är som gör att det bryts :-(O) En tanke bara. ;-//
av viktorlindh
#518299
men om hallgivaren är trasig, borde den verkligen få gnista t stiften då? för där är det jättebra tändning. bara att när man mäter i kontakten till spridarna så ger det ingeting :/ / lindh
Användarvisningsbild
av Jocke S.
#518374
viktorlindh skrev:men om hallgivaren är trasig, borde den verkligen få gnista t stiften då? för där är det jättebra tändning. bara att när man mäter i kontakten till spridarna så ger det ingeting :/ / lindh
Just därför sätter jag min slant på spridarreläts jordning vid framskärmen...
av viktorlindh
#518432
var jordningen! tack så hemskt mycket :) fast har fortfarande ett problem, den gick men gick väldigt dåligt som att den misstände typ och nästan skulle dö fast den gick alltså. någon ide om vad det kan vara? :) kanske måste ställa tändning elelr så?/ lindh
Användarvisningsbild
av gnestakalle
#518551
Eftersom motorn gick på startgas så tror jag att du har ytterligare problem i ditt bränslesystem. Börja med att byta bränslefilter samt kontrollera att bränslepumparna fungerar tillfredsställande. Bra kan även vara att kontrollera bränsletryck både vid tomgång och vid gasning.

Mvh GK
Överhettad passat b5

Hjälp! Köpte min Passat 1.8t -99 fö[…]

Hej! Jag köpte en v70n 2,4d från 07 ida[…]

VO31319563 kostade 2241 den 15/9-2017 när j[…]

Däckslitage insidan.

Hjulinställning är enda utvägen.