Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av dempan
#30197
Tjena!
Har en 744 GLE b230E årsmodell 87.Den har gått väldigt bra fram till någon månad sen.Det började med att den bara dog efter ett tags körande,då var det bara att starta upp den och köra vidare.Detta hände två tre gånger.
Men förra veckan hände samma sak och nu vill den inte starta alls.Den har tänt till i nån sekund ett par gånger när jag försökt starta den.
Har lyssanat efter pumpen och den hör jag komma igång när jag slår på tändningen.

Är det nån som kan tro sig veta vad det kan vara för fel?
Är tacksam för svar.
Användarvisningsbild
av pang58
#30310
Låter nästan som om du behöver byta tändmodulen... Hade samma felsymptom på min förra bil...
av dempan
#30325
Tack,ska kolla upp d.Är den jobbig och byta,är ganska kass på bilmekande.Vet du vad en ny tändmodul kostar?
Användarvisningsbild
av pang58
#30365
Tändmodulen sitter innanför vänster strålkastare, framför hjulhuset. Liten svart platt grej... Lätt att komma åt och byta. Kommer inte ihåg priset, men har för mej att det inte kostade så värst mycket...
av Perra N
#30376
550:- för "pirat" och 614:- för Bosch (original) hos Meca.
av Ebbe
#30380
Biltemas funkar ju faktiskt också, oavsett vad alla säger om "Feltema"
Kostar 200kr
av dempan
#31144
tjena,har bytt tändmodulen men den vill fortfarande inte starta.Den tänder till nån sekund nästan varje gång jag försöker starta den.
Är det nån som vet vad det annars kan vara som e paj?
av Perra N
#31168
Har du kollat stiften om den får soppa? Har du bytt bränslefiltret? Kan vara dåligt flöde i det.
av Perris
#31318
Brytarna / Fördelarlock....skulle jag börja med att kolla i alla fall.

Mvh
av Perra N
#31455
Finns inga brytare på en 740 gle! Men kolla givetvis lock och rotor.

Magnetkopplingen är en sån sak som bruk[…]

Oljebyte på en ny bil

Fattar fortfarande inte vad du menar ??? Hur skull[…]

Tjena! Gick det smidigt att byta spridaren sj&aum[…]

Hej! Har samma fel på min d2 -11 P126400 kor[…]