- fre 16 okt 2009, 19:34
Så har det hänt igen.....bilen stannar helt plötsligt! Det har nu hänt 2 ggr och båda gångerna har jag kunnat starta bilen och köra iväg igen. Men varför stannar den bara?? Bägge gångerna har jag kört ganksa långsamt på 3:ans växel tror jag, ena gången saktade jag in för att det köade till sig och andra gången för att jag skulle svänga längre fram. Andra gången startade bilen på andra försöket och första gången på första försöket. Bilen har varit svårstartad en gång. Bilen är gammal, det är en 96:a och den har gått 33000 mil.
En liten gissning jag har är att det kanske är något med bränslepumpen att göra.
Övriga problem jag har med bilen är att den dricker olja, förmodligen pga att turbon är trasig. Sedan lyser ABS bromslampan på instrumentpanelen. Är det något som man ska oroa sig över? Kommer de att ge en 2:a på besiktingen eller är det något som försämrar bromsarna mycket?
Vet inte om detta har något med att bilen stannar att göra.
Tacksam för hjälp!
En liten gissning jag har är att det kanske är något med bränslepumpen att göra.
Övriga problem jag har med bilen är att den dricker olja, förmodligen pga att turbon är trasig. Sedan lyser ABS bromslampan på instrumentpanelen. Är det något som man ska oroa sig över? Kommer de att ge en 2:a på besiktingen eller är det något som försämrar bromsarna mycket?
Vet inte om detta har något med att bilen stannar att göra.
Tacksam för hjälp!
- By UnleashFusion