Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av zigge_zagge
hej köpte nyligen en 940 turbo -95a, fick den biligt då dom hade börjat plocka delar efter en lättare krock, som tu var ahde jag det mesta hemma redan som fattades,

men broms ok fram hur ska jag veta vilka som passar och inte passar
Användarvisningsbild
av niklas gson
dalldall skrev:skall stå på b stolpen vilka ok som monterades från fabrik tror jag! eller har jag fel?
hej köp nya på biltema.500 styck.så e problemet löst.
Användarvisningsbild
av emwtur
niklas gson skrev:
dalldall skrev:skall stå på b stolpen vilka ok som monterades från fabrik tror jag! eller har jag fel?
hej köp nya på biltema.500 styck.så e problemet löst.
Håller med helt .
Problemet med "vilka ok man har"; är när man skall köpa belägg till oken, tror jag !
men du hade ju inga ok - så du har väl inga belägg heller ....

/emwtur
av JE Jr
Det sitter enkolvsok på dessa bilar, tillsammans med 280x26mm tjock bromsskiva. Såvitt jag vet finns det bara en modell av sådana ok.

Övriga bromsskivestorlekar som finns är 262mm och 287mm, men dessa är 22mm tjocka och sitter på bilar före 1992 (före 1991 på ABS-bilar) tillsammans med 2kolvsok som finns av 2 typer.

Sen finns det några icke-ventilerade skivor också på tidiga 760, men de slipper vi här :)
Visa din semesterbil(d)

Triumfbågens mega rondell minns jag fr&ar[…]

Tack för tipsen, tror att jag satsar på[…]

Felkod P24C6 Partikelsensor

Då du bytte på en Volvo-verkstad s&a[…]