Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Svår startad när den stått över en dag, och när det är fuktigt,kan få hålla på i över 5min innan den startar.har man kört med den så startar den direkt.eller om den har stått i ca 4-5 timmar startar den oxå bra., den dricker mellan 1,3 och 1,5 liter milen, känns inte rätt för en gl? har bytt luftmassemätaren,temperatursensorn. och bilen visar ingen fel kod på diagnosen man kan göra i motorn med den röda lampan, . är det något som har någon ide på vad det kan vara för problem jag har med min bil? motorkod b230fb
Det kan vara tändstiften det är fel på eller krånglar .Prova att byta till andra av ett annat märke så kan det hjälpa kanske.Flera har erfarat detta,eller hur säger man det? Speciellt NGK stiften har jag läst om.Testa och se det kanske hjälper.Det är billigt och bra även om det inte hjälper
Med tanke på ordet fuktig, du kan ju alltid prova "mörker tricket"
Starta motorn när det är mörkt ute. Spraya runt tändkablarna med vatten duschflaska (typ stryknings flaska). Kolla efter gnistor som slår över till gods nånstans.

Jag kopplade in kontakt C på CEM och kopplad[…]

Nya skärmarna

Vad tycker ni??

Visa din semesterbil(d)

Triumfbågens mega rondell minns jag frå[…]

Hej igen! Honat cylindrar bytt kolvringar och vevl[…]