- mån 01 dec 2008, 19:33
#238403
Jag brukar vara nöjd om bilen väl funkar. Har man rotat tillräckligt mycket så fattar man inte hälften av gångerna vad som verkligen var problemet :) . Fast i ditt fall så är det väl risk att problemet kommer tillbaka efter som det varit lite av och till väl.
Fukt verkar ju mindre troligt. Då brukar det ju gå bättre när bilen blir varm. För dig är det väl tvärt om. Fast man vet ju aldrig ... Du kanske fick till nån annan skillnad när du pillade med tändkabeln, som du inte tänkte på. Ändrade dragningen något på nån av tändkablarna eller kom åt nåt annat i närheten som gjorde skillnad. Om det återkommer så kan du ju fundera på allt som sitter i närheten av tändkablar, fördelare. Inte för att vi hoppas att det gör det :lol:
forslund skrev:Under den senaste veckan har jag sök igenom bilen inte hitta några fel bilen forsatte och dog för mig sista jag testade var att ta loss en tändkabel på fördelaren och spruta in startgas och efter det startade bilen och gick som den gjorde tidigare är det någon som kan förklara varför var det bara så att det var fukt i fördelaren ???För att hålla sig till den som startade tråden ... :roll:
Jag brukar vara nöjd om bilen väl funkar. Har man rotat tillräckligt mycket så fattar man inte hälften av gångerna vad som verkligen var problemet :) . Fast i ditt fall så är det väl risk att problemet kommer tillbaka efter som det varit lite av och till väl.
Fukt verkar ju mindre troligt. Då brukar det ju gå bättre när bilen blir varm. För dig är det väl tvärt om. Fast man vet ju aldrig ... Du kanske fick till nån annan skillnad när du pillade med tändkabeln, som du inte tänkte på. Ändrade dragningen något på nån av tändkablarna eller kom åt nåt annat i närheten som gjorde skillnad. Om det återkommer så kan du ju fundera på allt som sitter i närheten av tändkablar, fördelare. Inte för att vi hoppas att det gör det :lol:
745 -88 Aut B230F, 740a
855 -95 Turbo Automat
855 -95 Turbo Automat