Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Martein
Är ny här så jag börjar med att säga hej, Hej! ^^

Och så till problemet: Har en volvo 940 -96 som har inte går igenom besiktningen pga att den har en dragkrok den inte har registreringsbesiktats med. Som ni ser på bilderna har den suttit där i några år, och har undgått bilprovningens ögon fram tills nu..
Är inte mer än att jag registreringsbesiktar bilen med kroken på men för att göra det så måste jag ha en monteringsanvisning och för att få fram en sån så måste jag veta var den kommer ifrån, något som inte framstår på självaste kroken.

Den är inte volvo orginal och den är bara nästan lik de 2 modeller sm VBG/Brink har att erbjuda, någon som vet?

Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
av Martein
andreas88 skrev:ser mycket riktigt ut som en VBG, kompisen har en sån krok på sin bil
Just exakt som min? Om ja: du råkar inte veta om han har en monteringsanvinsing över som ligger o skräpar? :D
Användarvisningsbild
av Nexus
Jag har monterat en begagnad krok och besiktigat utan monterings anvisning på en kundbil.
Bilprov krävde bara att metall skylten med uppgifter skulle sitta på kroken .
Så din som har setat så länge borde de godkänna utan att strula en massa tycker jag. :roll:
Fast jag hittar ej skylten på din krok? ??:-/
av Martein
Fluffen skrev:Kan det vara ett biltemadrag kanske? I så fall kan du ju skriva ut en monteringsanvisning från deras sida och sen åka in och besiktiga. :D
Tamigfan! Jag kollade på deras sida tidigare men den såg inte ut som på bilden så jag brydde mig inte om att ladda ner pdf:en o kolla. Gjorde det nu dock och den e fan identisk! Det enda konstiga är att monteringsanvisningen ar en fet text på diagonalen där det står: "Ej godkänd vid registreringsbesiktning"

Bild

Aj jast känt kätch ö brejk! :-(O)
Användarvisningsbild
av Jocke S.
Ger mig :twisted: på att det bara är på PDF:en det står sådär... Säkert vill dom att man köper en ny krok och att man där får en manual man kan visa upp vid reg.bes. :roll:
Jag skulle nog försöka med en fuling... D.v.s. Köpa en ny krok, kopiera manualen & returnera kroken igen...
av metalHJ
Eller så ger du dig in i photoshop och modifierar lite, så har du snart texten borta! Smidigare det än att köpa en ny krok, för att sedan returnera...
av metalHJ
Och samtidigt, är det inte jävligt märkligt att kroken suttit där ett tag utan ett ord tidigare? Och krävs inte en regbesiktning från första början när man monterar drag?Eller så har tidigare ägare mutat SBP av någon märklig anledning...

Vad kör du nu då? :-) Har haft en Tes[…]

Backljus

Det ser väldigt mycket ut som dessa: https://[…]

Läser ut med en elm-bt android

Punktering nästa nya vinterdäck

Har du tur finns det punkteringsgaranti på d[…]