Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Hej! Var igår och kollade på en 745 -91 som det i bromsvätskebehållaren var en mycket seg vätska i, typ som lim ungefär.

Vad kan de ha hällt i den? Själv tänkte man nåt som kanske inte skulle visa läckage i systemet eller liknande (täta) , vågar man köpa bilen (som var fin annars) ?
det är kanske mycket hög tid att byta bromsoljan.
jag köpte en begagnad honda 750 på 80-talet där bromsoljan såg ut som du beskriver
hojen var en 79a tror det var 89 jag köpte hojen av första ägaren och han hade aldrig bytt bromsoljan på den.
så det är kanske längesedan där blev bytt bromsolja på den en sak som de flesta inte tänker på om man inte
är insatt.kolla med ägaren om han eller hon vet när bromsoljan blev bytt senast.

mvh/roger :D
lilleman skrev:det är kanske mycket hög tid att byta bromsoljan.
jag köpte en begagnad honda 750 på 80-talet där bromsoljan såg ut som du beskriver
hojen var en 79a tror det var 89 jag köpte hojen av första ägaren och han hade aldrig bytt bromsoljan på den.
så det är kanske längesedan där blev bytt bromsolja på den en sak som de flesta inte tänker på om man inte
är insatt.kolla med ägaren om han eller hon vet när bromsoljan blev bytt senast.

mvh/roger :D
Ägaren hade fått bilen i inbyte, och inte haft den längre än ca 2mån.. så han visste inte!
Låter inget vidare det där. Jag skulle nog räkna med att bromscylindern och eventuellt några ok behöver renoveras. Vill du göra det kan du såklart köpa den, och pruta ordentligt. Om inte, hoppa över den. Det råder väl ingen större brist på begagnade 745 på marknanden.
Tror inte det ska vara någon större fara faktiskt, fast det är ju klart att det kan gå sönder. :roll:
På skoten tar de ju skit och ingenting för bromsok likaså huvudcylinder.
Köp om den verkar bra och byt bromsvätska som sagt.

Hej. Min inre backspegel glappar och är sv&ar[…]

Backljus

https://feber.se/bil/johan-har-installerat-extralj[…]

Hej! Jag har fått en rejäl punktering […]

:-) https://youtu.be/nzAqnMx-Q2Q?si=uXCYWc7AGC[…]