Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av RolandR
Tjosan i sommarvärmen!

Jag har ett skumt fel på ventilationen på bilen. Det kommer knappt luft ur spjällen ens när fläkten går på 5:an.

Har testat alla hastigheter, och fläkten snurrar och ändrar hastighet när man vrider på vredet.

När man vrider på vredet för att ändra vart man vill ha luften så pyser det och man ser en spjällaxel röra sig något 20-tal grader åt vart håll.

Har tom i ren desperation vridit på värmen för att se om det hjälpte, det gjorde det inte, men den lilla luft som kom var varm och skön då.

När jag plockade loss motstånden till fläktmotorn så blåste det rejält ur det hålet oavsett hur man ställde spjällen. Kan det bli stopp i AC-paketet eller någon annanstans? ?:-/
Senast redigerad av 1 RolandR, redigerad totalt 0 gånger.
av RolandR
Har rotat vidare...
Alla vakuumslangar verkar hela. Det pyser i dem när man lossar dem från vakuumdosorna iaf.

Återstår att kolla om dosorna är hela, den dubbelverkande dosan (defroster?) ser man ju spjällrörelsen från, men hur gör man med de andra om man inte har en vakuumpump? Går det att ta loss dem på något smidigt vis utan att man bryter sönder massa saker?

https://www.m3.se/article/3085074/forsta-bilderna[…]

Stefans 968

Tog en tur i solen igår, bilen kändes j[…]

Tungt lastad 945

Jag hjälpte förre ägaren till min 7[…]

Felkod ecm-2520

Vanligast är att bränslefiltret inte b[…]