Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Jag ager en Volvo 940 92a och bor pa Irland. Tror val inte att det kan vara sa mycket skillnad pa komponenter osv under huven som hemma i Sverige. Jag har brottats med ett problem i manga manader nu och jag far baske mig inte igang bilen pa normalt vis. Har kollat alla felkoder och gatt igenom felsok genom att vrida pa gasspjall osv. Det enda som inte ger utslag med blinkkoderna ar gasspjallssensorn. Kan det vara sa enkelt att man bara byter ut den och sedan ar det bara tuta och kora? Forsta gangen jag kollade felkoderna sa visade de att tempmataren var trasig sa jag skaffade en och nu ger det ingen felkod. Jag far igang bilen om jag sprutar in startgas, men den far sa mycket bransle att jag kan overhuvudtaget rora pa gasen samt att den forstas ryker som en skorsten. Micke
Du har forsokt hjalpa mig tidigare ser jag fran mina gamla inlagg. Alla de saker som du beskrev, mata med ohmmatare osv har jag provat och tempgivare och lmm ar det inga fel pa. Samt alla testprocedurer med testlampan under huven. Det enda som inte gav nagot utslag var spjallsensorn. Har val inte glott sa mycket pa bilen under vintern for jag har inget garage men skall flytta snart samt att jag kor en hemsk Suzuki Baleno for tillfallet, suck. Kan det vara nat med magnetventilen for bensinangorna eller sa? Man skulle vara i Sverige, sa mycket enklare da. Micke
Får du inget gensvar från spjällkontakten, vare sig fullgas- eller tomgångsläge?
Ett tips är att ta bort spjällhuset och rengöra det invändigt.
Vid behov, kan du justera spjällkontakten... Lossa skruvarna till kontakten. Håll emot spjället i stängt läge och vrid kontakten i motsatt riktning tills den "försöker" öppna spjället...spänn skruvarna...
Uppdatering av infotainment 2025

Varför i helvete har tempen på bå[…]

Tungt lastad 945

Någon spm kör med något liknande […]

Milkostnaden på nya bilar har dragit ivä[…]

Private Lady From Your Town - No Selfie - Anonymou[…]