Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av scorpio63
Jag undrar om det finns något sätt att tvångsmata ECC´n genom att spänningsmata någon punkt med 12v.
Det är nämligen så att jag har ett billarm med fjärrstart å en massa andra funktioner.
När larmet fjärrstartar bilen så tar den egentligen å tjuvstartar bilen, tändningen är egentligen inte igång.

Så. om jag kan trigga ett rela från larmreläerna till ECC'n så kan jag oxå få en kall/varm bil innan jag själv kliver in, det skulle vara underbart.
Bilen är en 945 -94 med FB motor, FD taxi.
av DDD
Tjuvstarta och tjuvstarta, nja det skulle jag inte kalla det.

En fundering här bara, varför inte skaffa en kupévärmare istället? Jag menar varför har du, och jag tror inte, att du får någon nytta av att starta en bil genom att låsa upp den men fjärrstyrningen och sedan förvänta dig en varm bil inom ett par minuter. Det tar ju mer än några minuter att höja temepaturen i kupén.
av scorpio63
För att kunna använda kupevärmare så behöver man 220v.

startar jag motorn och låter den gå i 5min så får jag ju den temp i kupen som jag vill ha.
Användarvisningsbild
av pang58
scorpio63 skrev:För att kunna använda kupevärmare så behöver man 220v.

startar jag motorn och låter den gå i 5min så får jag ju den temp i kupen som jag vill ha.
Det är väl knappast lagligt med tomgångskörning i 5 minuter?
av scorpio63
Med det var väl då själva fan :evil:
Jag ställde en enkel fråga, var det ingen som förstog den?
Jag undrar om det finns något sätt att tvångsmata ECC´n genom att spänningsmata någon punkt med 12v.

Ville jag använda en kupevärmare så satt jag in en sån, och ville jag veta vad lagen säger om tomgångskörning så hade jag frågat om det.

https://www.m3.se/article/3085074/forsta-bilderna-[…]

Stefans 968

Tog en tur i solen igår, bilen kändes j[…]

Tungt lastad 945

Jag hjälpte förre ägaren till min 7[…]

Felkod ecm-2520

Vanligast är att bränslefiltret inte b[…]