Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av aslan
Hej
Min läcker in någon stans. Både under förarsätet vid pedalerna och framsätespassageraren är mattorna blöta. När jag river ut det så är det blött ända ner i golvet. Blött på båda sidorna alltså. När jag söker upp med handen mot motorrummet så känns det torrt likaså bakåt. Är det någon som drabbats av samma eller som har något tips om vad felet kan vara. Underredet är friskt vad jag kan se.
Har Ac:n någon dränage som blivit igenkorkat. Det konstiga är att det kommer på båda sidorna. Finns det något som liggger i mittkonsolen?
Tacksam för all tips
Användarvisningsbild
av Sparkz
Det finns en dränering till värmepaketet, ja. Den kommer ut i motorrummet, kolla långt ner på höger sida där avgasröret går ner. Ett gummi med läppar som funkar lite som backventil så det inte kommer in luft från motorrummet.
av Volvo 945
Hej
Jag hade precis samma problem som du och kom efter lång tid på att det helt enkelt läckte in via framrutan. Rutan var bytt nyligt innan inköp och glasmästaren hade slarvar med tätningsmedlet. Efter att ha tätat med "limma och täta" i nederkant på vänster sida blev det 100 % tätt. "Limma och täta"rekommenderas. Vattnet rinner genom rutan osynligt i kanten på instr.panelen och via torpedväggens insida ner på golvet för att vidare ta sig bak till passagerarens matta som även den blir helt blöt. Om detta är problemet, tänk på att om du måste skära upp mattan bak för torkning, att skära en bit upp på mattan så att ev vatten från skor od inte far ner på golvet innanför mattan. Var även noga med att skära ur det ljudisolerande materialet under mattan så att du kan lägga dit det i ett stycke sedan när det väl har torkat. annar får du pussla. :-)-)

Fått hem paketet från Aeromotors med n[…]

Volvo car UX

På grund av skiftet mellan vinter och v&arin[…]

Batterifråga?

Känns igen.

Den stora annons-tråden

En XC60 från 2017 med så pass få[…]