- lör 02 jul 2005, 21:53
#11076
Hjälp mig nu grabbar!!! (Flera frågor!!!)
Lampan "Fel på avgasreningen" på min 740 började lysa här om dagen. Förra gången det hände fick jag tipset att ta loss och sätta i på nytt säkringen som styr det alt byta den. Den gången funkade det, men denna gången funkar det inte.
Jag har tyckt att han varit lite långsamt/svårtänd, men tänkt att det varit skit nånstans som jag slarvat med. Bl a var det planerat med lite KI i tanken, men när man tankar som hastigast med kontokortet i automater glömmer man alldeles för ofta att man ska in i butiken.
Speciellt långsam i starten har han varit när han stått i solen.
Han tänder, ibland efter några sekunder först, går upp till lite drygt 1000 varv och sen sjunker till nästan-död-nivå för att där humma för att sen komma upp till ordinarie varvtal.
Jag som är nojig tycker mig ha hört en nyansskillnad i hummet/brummet, men eftersom min mamma är döv för såna nyanser (vi tänker olika) och hon är den enda, bortsett från mig, som kör bilen regelbundet, så har det inte blivit någon noggrannare undersökning.
Kan detta ha ett samband med att lampan nu lyser?
NÅGOT JAG KAN GÖRA INNAN JAG LÄMNAR IN TILL VERKSTAD?
Nån som har tips på bra verkstad som går att lita på? Eller nån som gör hembesök? Jag börjar bli aningens trött på Volvo-verkstaden... :evil:
Lampan "Fel på avgasreningen" på min 740 började lysa här om dagen. Förra gången det hände fick jag tipset att ta loss och sätta i på nytt säkringen som styr det alt byta den. Den gången funkade det, men denna gången funkar det inte.
Jag har tyckt att han varit lite långsamt/svårtänd, men tänkt att det varit skit nånstans som jag slarvat med. Bl a var det planerat med lite KI i tanken, men när man tankar som hastigast med kontokortet i automater glömmer man alldeles för ofta att man ska in i butiken.
Speciellt långsam i starten har han varit när han stått i solen.
Han tänder, ibland efter några sekunder först, går upp till lite drygt 1000 varv och sen sjunker till nästan-död-nivå för att där humma för att sen komma upp till ordinarie varvtal.
Jag som är nojig tycker mig ha hört en nyansskillnad i hummet/brummet, men eftersom min mamma är döv för såna nyanser (vi tänker olika) och hon är den enda, bortsett från mig, som kör bilen regelbundet, så har det inte blivit någon noggrannare undersökning.
Kan detta ha ett samband med att lampan nu lyser?
NÅGOT JAG KAN GÖRA INNAN JAG LÄMNAR IN TILL VERKSTAD?
Nån som har tips på bra verkstad som går att lita på? Eller nån som gör hembesök? Jag börjar bli aningens trött på Volvo-verkstaden... :evil:
...malumbub...