Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av mpnax
#123789
Hej.
Min 940 har dragit mycket bensin (1,33l/m) och är dessutom slö på höga varv.
Efter ett tips att kolla om bilen gick sämre om jag kopplade bort lmm, så testade jag det och bilen gick lika som innan.
Satte då i min fars lmm från hans volvo då den hade samma nummer och jag vet att den är hel.
Bilen går då fortfarande lika dant.
Är det då så att styrenheten som tar emot signalen är paj eller ska det inte märkas om man kopplar bort lmm.
Användarvisningsbild
av Jocke S.
#123900
Du måste nolla adaptioner genom att plocka bort och sätta tillbaka säkring #1.
av mpnax
#124025
Jodå, detta gjordes.
Användarvisningsbild
av Sparkz
#124106
Om LMM är kass (eller urkopplad) märker man först och främst att motorn svarar dåligt på gasen, oavsett varvtal. Prova att koppla ur den på farsans bil och se hur han... eh, BILEN reagerar på det. :P
Lås inte upp dig på en sak heller, lätt men dumt att göra det när man felsöker. Gå över det grundläggande först, Bränsletryck, tändning, kamremmen skuttat över en kugg, luftfilter...

Tar bort din andra tråd i 200-delen, här (liksom på de flesta andra ställen) har vi som regel att man startar EN tråd om sitt problem och håller sig till den.
/Sparkz

Jag använder numera vanlig "brännar[…]

Ingen som har någon koll på detta?

Jag kan ha hittat felet men har endå 2 fr&ar[…]

Problemet med inlägget ovan ligger i frasen: […]