Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av igelkottar
#124281
Se till att du får ner armaturen rätt. Det finns markering som ska
vara klockan 9 och klockan 3.

Lite pilligt att få ner den rätt och vrida den det sista. Ta gärna på
såpa eller något annat på gummipackningen så går det lättare.
av jta
#124634
Tack för tipset, det hjälpte. :) Dock är det fortfarande strul med bilen och håren blir bara gråare och gråare. :( Känns som om det kommer bli en lååång historia detta. Återkommer när det i bästa fall är klart. :???:
av jta
#124807
Ok, liten tuva stjälper oftast stort lass. Det visade sig i slutändan vara problem med reläet som sitter på kylvätskekärlet i kombination med ärgade kontakter på densamma. Nu blir det lite konstgjord andning ett tag, sedan byter jag reläet. Även tomgången är klockren nu så svaret på den ursprunliga frågan var ja, det var samma felkälla. Tack för all hjälp! :D

Jag håller med vad du skriver Xanthopteryx.

Det låter som ett rätt kul projekt att […]

EGR kylare 2,0 D

Programmerar bort skiten. Blir billigare och du sl[…]

Jag förstår, en del saker går ju […]