Sida 1 av 1

Växellåda knackar

Postat: sön 03 maj 2026, 00:28
av 940raggare
Jag har bytt växellåda och nu knackar min m47 växellåda jag misstänker att det är lagret till ingående axel eller kopplingen men är inte helt säker. Knackningarna blir snabbare med varvtalen på motorn.

Finns det nån som haft samma problem eller vet vad det han vara.

Re: Växellåda knackar

Postat: sön 03 maj 2026, 07:02
av Marlboroman
Om du står still och trycker ner kopplingen helt - knackar det då?
Om du trycker lite på kopplingen, alltså så det knappt börjar slira - försvinner ljudet då?

Re: Växellåda knackar

Postat: sön 03 maj 2026, 21:09
av 940raggare
Jag fick byta slavcylinder också men har inte lyckats luftar den helt så den tar lite så man kan lägga i växel om man gör det försiktigt men medans lag kopplar slutar den inte knacka