Sida 1 av 1
Trim till b230F
Postat: sön 22 sep 2024, 14:45
av 37jim13
Tja,
Köpte en vinterbil och hade tänkt sätta i annan kam osv. Har en topp som är planad 2,5mm och tittade lite på Kammen KLR S/T4, Tänkt skaffa extraktor också. Blir det bra eller rekommenderar någon en annan bättre Kam? vad mer för ''trim'' kan man göra för att få ut det lilla extra?
Re: Trim till b230F
Postat: sön 22 sep 2024, 15:32
av Marlboroman
Vad har du för topp? 530? Vad som blir ett bra val av kam beror ju lite på vilka egenskaper du är ute efter och vad det får kosta att trimma?
Re: Trim till b230F
Postat: sön 22 sep 2024, 18:00
av 37jim13
Marlboroman skrev:Vad har du för topp? 530? Vad som blir ett bra val av kam beror ju lite på vilka egenskaper du är ute efter och vad det får kosta att trimma?
Ja det är en planad och lätt portad 530 topp, Vill ha något som ger lite mer på höga varv då jag oftast ligger där. Inte för mycket då den endå ska slaktas men som sagt någon vettig kam hade varit rolig och extraktor ska inhandlas, Eventuellt justebart kamdrev också.
Re: Trim till b230F
Postat: sön 22 sep 2024, 18:18
av TioTusenKRBil
Ska den slaktas så bessa och åk till skroten där du köper delar från en turbo och konvertera. Oljeretur kan man köra rakt in i tråget och olja tar man från tryckmätaren. Kommer kosta mindre än kam + diverse sugtrim och ge mycket mycket mer häst/kr.
Re: Trim till b230F
Postat: sön 22 sep 2024, 18:45
av 37jim13
TioTusenKRBil skrev:Ska den slaktas så bessa och åk till skroten där du köper delar från en turbo och konvertera. Oljeretur kan man köra rakt in i tråget och olja tar man från tryckmätaren. Kommer kosta mindre än kam + diverse sugtrim och ge mycket mycket mer häst/kr.
Redan kört turbo på vintern, Har allt i garaget för att smacka på men vill testa sugis se hur det är.
Re: Trim till b230F
Postat: mån 23 sep 2024, 14:33
av Marlboroman
En Kyrk motorsport KY7 kanske kan vara något. Är väl billigare än KL's kammar har jag för mig.