Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Lehto
Tjenare.

Finns det någon som råkar ha monteringsanvisningen för takvinge på Volvo 945?
Har fått tag på en monteringssats men vore nice att ha monteringsanvisningen för att se hur Volvo monterade dem original.

Tack på förhand
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Har ingen riktig anvsning att ge dig, men jag kommer ihåg det istortsett utantill...
På kortsidorna sätts 2 bitar skyddstejp, vingen sätts fast med den inkluderade tejpen. Den biter bra så man lär vara jävligt petig med att den hamnar rätt direkt. På kortsidorna fästs den med 2 hak-fästen, dessa hakas i vingen resp. kanten på bakluckan, och skruvas sen fast.

Det är väl allt...
av Lehto
Lucif3r skrev: tor 15 aug 2024, 17:31 Har ingen riktig anvsning att ge dig, men jag kommer ihåg det istortsett utantill...
På kortsidorna sätts 2 bitar skyddstejp, vingen sätts fast med den inkluderade tejpen. Den biter bra så man lär vara jävligt petig med att den hamnar rätt direkt. På kortsidorna fästs den med 2 hak-fästen, dessa hakas i vingen resp. kanten på bakluckan, och skruvas sen fast.

Det är väl allt...
Aha det låter ju simple enough!
Så här ser delarna jag har ut:
Bild

Metall "stängerna" används inte dom?

Jag har bara en fråga om vad en V50 gör[…]

Jo jag provade att nollställa felkoderna med […]

Jag funderar på hur man ska vinterköra […]

Om du loggar in här och använder ditt Vo[…]