Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Felixeriksson
#1574195
Tja jag har en Volvo 945 från 1994 med en b230fd.
Bilen startar inte den får gnista och bensin.
Jag har bytt
Svänghjuls givaren
Rotor
Bilen hade inte gnista alls inan men då bytte jag till en rotor som jag hade hemma då fick den gnista men ville inte starta så jag mätte på svänghjuls givaren med en multimeter den hade bara ström på en pol så jag tog en svänghjuls givaren från en väns bil som fungerar.
Men när jag satte på min väns svänghjuls givaren på min bil så ville den inte starta då mätte jag på den när den satt på min bil då hade den också bara ström på en pol. Så jag gav tillbaka svänghjuls givaren till min kompis och tästade mätta när den satt på hans bil konstigt nog så hade den ström på alla poler.
Så jag undrar nu vad felet kan vara för reder inte ut det själv.
Tacksam för svar
Mvh Felix
Användarvisningsbild
av lennarte
#1574368
Har du kollat diagnosfunktion 2 och 3 på både tänd och bränsle systemet? Det kan hjälpa dig. Fungerar allt dom det ska då så har du felet i bränsle tillförsel, tändstift, tändkablar och liknande som inte är med i diagnos funktionerna. En sak som många inte tänker på, har tändstiften varit riktigt sotade och/eller blöta så kanske dom inte går att få att fungera igen.

Kul att se att den är igång igen, om […]

Felmonterade däck

Ditt sätt att mäta säger inte s&a[…]

Att ladda från motorn lönar sig inte, f[…]

Hur som, börjar fundera på om man ska[…]