- sön 24 mar 2024, 23:27
#1574106
Tjena
Min bil (944 -91 b230fd) misstände och vandrade på tomgång, jag sprejade runt vakumslangar och insug med startgas för att hitta läckage förjäves, och drog sen ut LMM för att se om det gjorde något bättre, insåg att man kanske inte bör dra ur den då bilen är igång, den dog, jag satte tillbaks lmm och nu startar inte bilen med den ikopplad. Med LMM urkopplad startar den dock lätt.
Jag kan ha fått startgas i kontakterna till LMM men hoppas jag inte lyckats spreja in i kontaktstycket.
Hur känslig är en LMM för fukt i form av startgas, och kan den ha pajat då jag drog ur den med bilen igång?
Min bil (944 -91 b230fd) misstände och vandrade på tomgång, jag sprejade runt vakumslangar och insug med startgas för att hitta läckage förjäves, och drog sen ut LMM för att se om det gjorde något bättre, insåg att man kanske inte bör dra ur den då bilen är igång, den dog, jag satte tillbaks lmm och nu startar inte bilen med den ikopplad. Med LMM urkopplad startar den dock lätt.
Jag kan ha fått startgas i kontakterna till LMM men hoppas jag inte lyckats spreja in i kontaktstycket.
Hur känslig är en LMM för fukt i form av startgas, och kan den ha pajat då jag drog ur den med bilen igång?