Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av MartinS
#1573812
Tack för länken men den sa tyvärr inget om hur reläet kontrollerar utgången.
Användarvisningsbild
av lennarte
#1573815
Jag har en lite ovanlig 745-a. Den har (tydligen) 760 inredning med helläder och ett annat koppling schema för elvärmen i stolarna. Det hade bränt upp reläerna som sitter under stolarna. Jag mätte upp värmeslingorna i stolarna och sittdynan på förarsidan var kass. Dom andra var hela, men kännare för om där sitter någon i stolen fungerade inte heller, så jag la' ner det. Har en Biltema värmesits nu
Användarvisningsbild
av MartinS
#1573854
Det är en NEC, C2178 8716DH001 om jag läser rätt....
av vjohnj
#1573861
Hittar det (del)nummer på en list med obsolete parts. Men inte nån information.
Men varför inte skicka ett mail till NEC direkt och kolla?
Användarvisningsbild
av lennarte
#1573886
Det ser (nästan) ut som reläna på min 745-a. Dock har jag 4 stift i varje relä (i alla fall i det ena). Och båda hade bränt så sockeln hade börjat smälta. Detta måste hänt innan sommaren 1994, då köpte förre ägaren (min svåger) bilen av förste ägaren. Och första vintern han hade den fungerade inte stolvärmen. Guddottern sätt då i barnstol, nu fyller hon 30 och har en egen Volvo. XC60 D4 AVD - 13
av vjohnj
#1573891
Ja som du kan läsa på det forumet så är det chipet troligen ommärkt för volvo eller tillverkat för volvo.
Så kan bli svårt att hitta mer information om det
Service Renault Scenic 2003

Den står på bockar nu, alla hjulen rul[…]

Köpråd V60 etanol

Ja en V70FT hade kanske gått till TS med ja,[…]

Ottocast till Volvo

Hej. Har sett en del reklam för Ottocast till[…]

Överhettad passat b5

Ett tillägg: Det är "superviktigt&[…]