Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av StefanNkpg
#1573519
Hej!

940 91:a GL

Drog av justerskruven till generatorremmen i förrgår när jag skulle spänna remmen. Nu var det ett antal år sedan jag gjorde detta sist men visst fasen är det väl medurs man ska dra skruven efter att ha släppt på låsmuttern? Har beställt ny skruv å tänkte undvika att göra samma sak igen😉
#1573538
Inte något svar på din fråga, men kanske ett modifieringstips? Jag har sett en bild på hur man har ersatt den armen med det slitsade hålet för justering av generatorremmen. Man hade ersatt det med en vantskruv, egentligen ett båttillbehör (för den som inte kände till) Dom finns i många storlekar och både galvat stål eller rostfritt. Justeringen går åt båda hållen och är låsbara. Googla på vantskruv.
#1573566
Alla har nog dragit av denna skruv på åtminstone en av tillbehören. Personligen så lyfter jag bara ac/generator/servo och spänner fast där jag tycker det blir bra, helt för hand.

Jeg opplever at jeg kan se ting når jeg ry[…]

Vi som beställt nya XC60

Apropå färger / kulörer är Br[…]

Köpråd V60 etanol

Fanns 2.5FT på V60 över huvud taget? […]

Ännu en uppdatering: Satte tillbaka original[…]