Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Hejho123
#1573296
Hej! Jag håller just nu på med att rostlaga min kapade Volvo 940 a-traktor. Gått bra hittills men nu är det den bakre balken på vänster sidan kvar där tanken är väldigt nära. Hur ska jag gå tillväga plocka ner tanken? Hur svårt är det isåfall?🤨
#1573327
Är det kombi eller inte? Iaf så tar du bort golvet i bagageutrymmet och så sitter där en lucka. 4st skruvar senare ser du en rund grej med massa slangar och en kabel på. Följ kabeln till första kontakten och ta loss samt dra ur den, sen så sitter det tre stycken slangar med slangklämmor som kommer vara sönderrostiga och jävliga, samt en slang med klickkontakt (du får trycka in en skruvmejsel mellan och klicka loss mot slangen och sen försiktigt dra loss (den går lätt sönder). Sen är det bara att ta loss bläcken eller vad man ska säga som håller upp tanken med typ fyra bultar/muttrar om jag kommer ihåg rätt, även dessa brukar vara rostiga som fan.
Associationsleken, är ni med? ;-P

Fireline (Fisklina)

Fyllt tanken på Ingo som har nedsatt pris i […]

Bilen går normalt annars? Du får g&ari[…]

Då blev luftfiltret bytt och det gamla tv&au[…]