Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Jwftw
#1572490
Tja, min Volvo 944 GLE 92 startar inte. Har låtit den vara då den drog 5L bensin på 7km och bytte luftmassemätaren pga att den var paj. Trodde allt var löst men nu startar inte bilen alls. Inget händer när jag vrider nycklarna, dock bara med starthjälp. Med starthjälp så låter bara startmotorn men motorn går aldrig igång.
av Jwftw
#1572579
Tjena, detta ska jag kolla, undrar dock oxå en sak om luftmassemätarn, den passar tydligen inte min bil, eller rättare sagt så passar den inte lambdan. Kan detta göra den ostartbar?
av TioTusenKRBil
#1572590
Kopplar du ur lmm ska bilen starta men gå rätt dåligt om allt annat lirar. Lambda finns i två olika längder men annars ska den gå att byta fritt så vitt jag vet. Din bil har troligtvis 016 lmm.
av Jwftw
#1572760
Ja, den har 016, och jag köpte 007 så jag ska köpa ny. Min 944 är en epa, så är inte allt för bil kunnig. Säkrings lådan låter även vid vissa saker man klickar på. Kunde inte skicka video här men den låter när jag klickar på helljus och varnings blinkers.
Användarvisningsbild
av lennarte
#1572764
Glöm inte att kolla och nolla felkoderna. Annars kan felet vara kvar även om du monterat nya delar.

Funderar på hur jag på bästa s&au[…]

Jeg opplever at jeg kan se ting når jeg ry[…]

Vi som beställt nya XC60

Apropå färger / kulörer är Br[…]

Köpråd V60 etanol

Fanns 2.5FT på V60 över huvud taget? […]