Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Robeck
#1571845
Tyvärr har jag råkat ut för stöldförsök i min fina gamla 945:a. Samtliga lås (dörrar och baklucka, tändningslås) helt demolerade och diverse andra skador. Väldigt amatörmässigt och tråkigt.

Har som tur var full försäkring, men jag är lite orolig för hur verkstaden kommer byta ut låsen. Jag har tyvärr varit med om inbrottsförsök tidigare och då hävdade verkstaden att det inte gick att koda om låscylinden, med följden att det blev olika nycklar (det var en bil utan startspärr).

Till denna bil finns alla orginal nycklar (3 st) och jag vill gärna ha det fortsatt så, och ffa att alla lås byts så en nyckel passar till alla lås. Jag har hört många olika bud, även hos volvoverkstäder.

Är det någon som vet, går det att köpa nya lås och koda om till mina gamla nycklar? Alt om Volvo kan skaka fram nytt nyckelsett (940 -97 med startspärr)?

Mvh
Ilsken på inbrottstjuvar
Användarvisningsbild
av freak1
#1571850
Allt går att lösa handlar om kostnad. Kolla med försäkringsbolag vad de är beredda att betala.

Karossen. Lyckades kalibrera lägesgivarna ef[…]

Öppna bilen

Nädå, inga risker. 2an kommer raka sp&[…]

Både och iofs, men i det här fallet &au[…]

Hej, Jag har en 07 -bifuel med samma fel. På[…]