Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Malar80
#1534618
Hej, jag har ett lite märkligt problem med min 740. För några veckor sedan börja den hacka, så blev det värre och värre. Tillslut kunde den bara dö även varvmätaren sten dog även fast bilen rullade. Tillslut gick den inte att starta alls. Testade att byta tändmodul och det funkade inte. Bytte då fördelare för att byta hallgivare, funkade inte ändå.
Testade då att skruva ur tändmodulen ur skärmen och då startade bilen direkt. Men när jag åker hackar varvmätaren. Tänkte då att jag måste ha fått en trasig tändmodul så beställde en ny. Men nu när jag fick den nya så är det samma problem den startar ej om den är fast skruvad i skärmen. Någon som vet vad detta kan vara? 😅
Användarvisningsbild
av lennarte
#1534711
Du måste ha tänd modulen fast monterad på plats för ordentlig kylning. Den är jordad på innerskärmen precis bakom strålkastaren, precis där som det är som mest "bröte". Kan vara kabel brott, dålig gjord eller liknande eftersom det funkar när du "rör i det". När varvräknaren "lägger av" samtidigt som motorn missar brukar det vara Hallgivaren "som spökar"

Jag bytte från 120 till 150 på min 200[…]

XC70 - S80 och XC90 i ett?

XC60 T6 med 10mil om dagen låter dyrt. XC70 […]

Peking

Vågar jag köra?

Idag har två lampor börjat lysa. De lys[…]