- sön 12 mar 2023, 18:27
#1533877
Halloj
Har en gammal Toyota från 79 som jag satt i en b230fk från volvo 940 1995 årsm.
Har kopplat in ett volvo 240 lh2.4 och dragit allt till universal tändningslås, säkringar osv.
Jag litar inte på min eldragning dock
Använder boxar från 940in (som jag körde med innan utan problem)
Använder chip i tändning och bränsle för 3"lmm och gröna spridare mm.
Nu när det är dags för uppstart så verkar spridarna stå öppna hela tiden, och bilen går knappt starta (har hoppat igång 1gång i några sekunder) fyller cylindrarna med bränsle direkt.
Har mätt enligt lite guider och kommit fram till:
Mäter jag i ena spridarkontakten mellan stiften med tändning på så har jag ett antal volt emellan, vilket är fel vad jag läst.
I ena stiftet och mot jord så är det 12v
Plockar man bort bränsleboxen och tar en testlampa från batteriplus till spridarkontakt så lyser den i båda stiften (kortslutning?)
Tar jag bort kontakten till luftmassemätaren så slutar lampan lysa.. den är ju skarvad, förlängd osv. Kan felet ligga där i?
När lmm kontakten är urdragen så har jag fortfarande lika många volt mellan stiften på spridarkontakten..(bränd box+kortslutning?)
Jag är kass på EL, så jag söker tips på att fortsätta min felsökning
Tack på förhand
Har en gammal Toyota från 79 som jag satt i en b230fk från volvo 940 1995 årsm.
Har kopplat in ett volvo 240 lh2.4 och dragit allt till universal tändningslås, säkringar osv.
Jag litar inte på min eldragning dock
Använder boxar från 940in (som jag körde med innan utan problem)
Använder chip i tändning och bränsle för 3"lmm och gröna spridare mm.
Nu när det är dags för uppstart så verkar spridarna stå öppna hela tiden, och bilen går knappt starta (har hoppat igång 1gång i några sekunder) fyller cylindrarna med bränsle direkt.
Har mätt enligt lite guider och kommit fram till:
Mäter jag i ena spridarkontakten mellan stiften med tändning på så har jag ett antal volt emellan, vilket är fel vad jag läst.
I ena stiftet och mot jord så är det 12v
Plockar man bort bränsleboxen och tar en testlampa från batteriplus till spridarkontakt så lyser den i båda stiften (kortslutning?)
Tar jag bort kontakten till luftmassemätaren så slutar lampan lysa.. den är ju skarvad, förlängd osv. Kan felet ligga där i?
När lmm kontakten är urdragen så har jag fortfarande lika många volt mellan stiften på spridarkontakten..(bränd box+kortslutning?)
Jag är kass på EL, så jag söker tips på att fortsätta min felsökning
Tack på förhand