Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

#1532223
Så nu har vi testat. Körde bilen på starten och den startade och hade slang från btr ner i en flaska i 30sek men kom inte en droppe bensin??
Vad tyder de på?

Har även testat en annan box till insprutet men ingen förbättring.
#1532231
Returledningen är dem grova slangen vid BTR-en. Om du lossar bränsletryckröret röret (vid bromsservon), kommer det bränsle där? Kommer det inget är det fel på pumpar/filter. Eftersom motorn startade kommer det fram i alla fall lite fall lite bränsle. Koppla bränsleröret och montera bort BTR-en och kör på starten, kommer det bränsle då? Tänk på att samla upp bränslet, det är lättantändligt.
#1532245
Kan inte svära på om det är samma på 940 men på min 740 sitter ett rör från bränslefiltret med en vinkelnippel vid bromsservon och sedan gummislang till spridarröret. Returslangen är brevid
#1532283
abel1 skrev:Ok men då kan jag ta isär kopplingen vid fuelrailen istället där matningen går på och kolla? Blir väll sanna sak. ..
Nej,nej, det sitter en gummislang mellan vlnkelkopplingen fuelrailsen. Jag misstänker att den blivit gammal och "svullen". Jag vill veta om det är "fullt ös" i ledningen från pump och filter
#1532300
Nu har vi kollat och konstig är de. Först kon nästan inget bara lite då o då. Sen testade samma igen och den matade på i en fin stråle.
Gjorde då om gårdagens test och nu kom även bensin från returen på btr.
Och var under och mätte på kontakter till pumpen och de visar 13v när jag sätter på tändningen och sen sjunker den till 3v. Är detta rätt?
Mätte sen när jag kör starten men då visat de 12-13v hela tiden. Känns som nått glapp för de verkar ju va rätt....

Har en my24 V60, handbromsen känns som ett lo[…]

Berömvärt tålamod. Mina 5-6 m&a[…]

Bruten fjäder framvagn

Inga problem att byta bara ena sidan på de[…]

Japp, då kan du ta ut felkoder på t&au[…]