Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

#1532304
Menar du att du slår på tändningen -> pumpen visar 13V -> efter en stund, fortfarande med oavbruten tändning på, sjunker spänningen till 3V? Det låter hyffsat korrekt, pumpen ska gå i ca 2-3sek när man slår på tändingen, och sen stänga av sig(för att sen gå igång igen när man vevar på starten).

Det jag tycker låter märkligt är dock att den visar 3V...... I min värld borde den visa 0V, men jag har aldrig mätt själv så det kanske ska vara så... Annars är det möjligt att du har någon krypström någonstans, men det borde inte påverka den faktiska funktionen på pumpen, det är isf. ett i det här sammanhanget orelaterat/ytterligare fel.
#1532310
Ja så menar jag. Gjorde testet igen och fick då först 13v och sen sjönk de till 0.16v så de ä nog rätt. Vet inte varför de visade 3v förut dock.

Gjort lite mer tester nu.
Kopplade direkt ström från batteriet till pumpen för att utesluta glapp/kabelbrott. Men blev ingen skillnad ändå.... men tycker pumpen låter mycket men de kanske är normalt?
#1532411
Nu efter lite mera tester så är nog problemet löst! :)
Strömkontakten till armaturen satt ihop åt fel håll så pumpen gick åt fel håll. Vände kontakten och nu går bilen igen.
Tack så mycket för all hjälp o tips jag fått här.

Mvh Anders
Volvo EX40 billigast att serva

Enligt artikeln som jag länkar till nedan s&a[…]

Möjligen situajonen blir lite annurlunda n&[…]

Har dratt 1300kg-henger med V60 2015.5 med samme m[…]

Sensus var lite "trög" typ 17-18 me[…]