- fre 03 feb 2023, 20:07
#1529681
1990 B230F, Bosch LH-jetronic 2,4
När den startar, dör den omgående. Men startar igen mycket lätt.
Gör det en 2-4 gånger den första minuten de är igång, man behöver en del gas då för att den inte ska dö då.
efter det går den skumt. kan ibland få för sig att gå på väldigt låga varv. (Nästan som den dör.) i en 4-5 sekunder innan den kommer igen. vill gärna rusa lite då. innan den någorlunda stabiliserar sig.
Den är väldigt ryckig att köra med, man känner att den hostar till ganska så mycket, både snabba ryck och långsamma. alltså att den kan få för sig att gå på så låga varv i en 4-5sekunder. den är dessutom mycket slö vill knappast accelerera något över 80km/h, har också fått känslan av att den tar mycket soppa.
Lambasonden är avrycket (kablarna är sönder, men det borde inte göra att den går så här dåligt. eller? var för all del fel ohm värde på den innan de gick i sönder.) ny ska monteras.
Har haft felkod: 2-2-1 extremt fet eller mager bränsleblandning
Har för mej att jag haft felkod 1-1-3 Fel i bränsleinsprutare
Har mätt ohm på de, alla samma.
Har lyssnat på de, alla låter samma.
Har ryckt av de när den gått på tomgång, och det kändes som alla funkade då.
Börjar bli tveksam på att det är något fel på spridarna.
Har bytt bränsletrycksregulator (beg)
Har bytt högtryckspumpen (ny)
Har bytt bränslefilter
Tanken är tömd och det är ny soppa i den nu.
Har ryckt av temp mätaren och LMM och det kändes som den gick sämre av det, i alla fall de närmsta sekunderna när man tog av kontakten.
Har nästan ny fördelare (bosch) och rotor.
Har nästan ny tändkabel mellan rotor och tändspole.
Tändstiften är bra, (har nya jag kan byta till)
Har letat efter vakuum läckor, men har inte hittat några. har haft det innan och då gick den inte så här dåligt.
När den startar, dör den omgående. Men startar igen mycket lätt.
Gör det en 2-4 gånger den första minuten de är igång, man behöver en del gas då för att den inte ska dö då.
efter det går den skumt. kan ibland få för sig att gå på väldigt låga varv. (Nästan som den dör.) i en 4-5 sekunder innan den kommer igen. vill gärna rusa lite då. innan den någorlunda stabiliserar sig.
Den är väldigt ryckig att köra med, man känner att den hostar till ganska så mycket, både snabba ryck och långsamma. alltså att den kan få för sig att gå på så låga varv i en 4-5sekunder. den är dessutom mycket slö vill knappast accelerera något över 80km/h, har också fått känslan av att den tar mycket soppa.
Lambasonden är avrycket (kablarna är sönder, men det borde inte göra att den går så här dåligt. eller? var för all del fel ohm värde på den innan de gick i sönder.) ny ska monteras.
Har haft felkod: 2-2-1 extremt fet eller mager bränsleblandning
Har för mej att jag haft felkod 1-1-3 Fel i bränsleinsprutare
Har mätt ohm på de, alla samma.
Har lyssnat på de, alla låter samma.
Har ryckt av de när den gått på tomgång, och det kändes som alla funkade då.
Börjar bli tveksam på att det är något fel på spridarna.
Har bytt bränsletrycksregulator (beg)
Har bytt högtryckspumpen (ny)
Har bytt bränslefilter
Tanken är tömd och det är ny soppa i den nu.
Har ryckt av temp mätaren och LMM och det kändes som den gick sämre av det, i alla fall de närmsta sekunderna när man tog av kontakten.
Har nästan ny fördelare (bosch) och rotor.
Har nästan ny tändkabel mellan rotor och tändspole.
Tändstiften är bra, (har nya jag kan byta till)
Har letat efter vakuum läckor, men har inte hittat några. har haft det innan och då gick den inte så här dåligt.