Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

#1528313
Hej, jag har lite problem med monteringen av farthållare på min Volvo 940 Classic.

Jag köpte en farthålarsats på Tradera utan kablage då det skulle vara fördraget på min årsmodell. När jag fått hem delarna så började jag montera och jag hittade mycket riktigt kontakten till vakuumklocka och styrenhet. Det var när jag skulle koppla in den nya spaken som problemet uppstod. Den kontakten som är till farthållaren på spaken kan jag inte hitta den andra änden till, alltså var jag ska koppla in kabeln från spaken i. Har letat som en tok men kan inte finna den. Någon som vet om den kabeln inte finns förmonterad eller om jag måste leta noggrannare. Även fästet till styrenheten kan jag inte hitta. Har försökt kolla i en Pdf jag hittade med monteringsanvisningar men den ger inget bra svar.

Mvh/ Filip Karlsson
#1528342
Sitter den inte tejpad uppe ovan rattstången? Låter ju konstigt om allt är fördraget utom den kabeln.
XC - Rear axle sensor

Finns en HF,och en HB,endast för höjdjus[…]

"Ringen" är inbyggd i lagret!!

S60-03 oljud från framvagn

Lyft upp bilen, snurra hjulet med en hand på[…]

I nästa nr. av Vi Bilägare, 1 maj -24 nr[…]